Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Małdytach

"Dobry Start" dla ucznia

ZMIANY w zasadach naboru wniosków do programu

„Dobry Start” (300+) na rok szkolny 2021/2022

Co się zmienia:

Obsługą, przyznawaniem i wypłatą świadczeń zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a nie jak do tej pory Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.

Według nowych zasad, wnioski o świadczenie "Dobry Start" można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia odbywa się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe, nie można otrzymać świadczenia w formie gotówki.

Wnioski drogą online można składać, tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada, a dla rodziców, którzy w ubiegłym roku składali wniosek poprzez bankowość elektroniczną (najpopularniejsza forma), PUE ZUS oraz system Empatia, zmiana będzie niewidoczna, ponieważ składanie wniosków odbędzie się dokładnie tak samo.

Program „Dobry Start” to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód.

Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia.

Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymają świadczenie do ukończenia przez nie 24 roku życia.

https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny obchodzą