Profil Zaufany – załatw sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu
Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu możemy potwierdzać swoją tożsamość w internecie i załatwić wiele spraw urzędowych bez wychodzenia w domu.
Profil Zaufany jest podpisem elektronicznym, dzięki któremu można online załatwiać sprawy na wielu portalach urzędowych. Profil zaufany działa jak odręczny podpis. Możesz dzięki niemu wysyłać przez internet dokumenty i wnioski do różnych urzędów.
Posiadając Profil Zaufany można m.in. złożyć wniosek o dowód osobisty, uzyskać odpisy aktów stanu cywilnego, sprawdzić stan punktów karnych, sprawdzić historie pojazdu, zgłosić urodzenie dziecka, złożyć wniosek o świadczenie w programie Rodzina 500 Plus, sprawdzić informacje o stanie swojego konta ubezpieczeniowego w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, założyć firmę, wznowić lub zawiesić działalność gospodarczą i wiele innych.
Sprawdź, jakie usługi możesz zrealizować przez internet
Profil Zaufany można m.in. założyć posiadając konto i dostęp do bankowości elektronicznej w jednym z poniższych banków: T-Mobile Usługi Bankowe, PKO BP, ING Bank Śląski, Bank Millennium, Inteligo, Bank Pekao, mBank, Santander Bank Polska, Alior Bank, serwisie pocztowym Envelo.
Po zalogowaniu się na swoje konto bankowe należy wyszukać formularz zakładania Profilu Zaufanego, a następnie uważnie czytać informacje przekazywane podczas procesu rejestracji. Operację należy potwierdzić bankowym kodem autoryzacyjnym (upewnij się, że masz w danych banku aktualny numer telefonu komórkowego).
Po założeniu Profilu poprzez konto bankowe, przy logowaniu na PZ należy wybierać opcję logowania przez bankowość elektroniczną.
Załóż profil zaufany już dziś! To naprawdę proste. Obejrzyj i posłuchaj Michała Czerneckiego - ambasadora kampanii „e-Polak potrafi!”, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez ten proces.